zaterdag 31 januari 2009

Eens een groot leider



Waar moet een gevallen leider zoal aan denken, als hij naakt en geschoren in zijn troon zit en wacht?

Gek genoeg aan wonderlijk dingen.

Ik ben hier helemaal niet, ik ben jaren ver weg, het gras is pas gemaaid, vader draagt me op zijn schouder, moeder zit in een tuinstoel, de buren zingen.

Wat zingen ze?

Ik neurie, in het wilde weg, ik zoek de melodie, maar ik hoor hem niet meer, plots, ik ben dichterbij nu, maar nog steeds jaren ver van hier. Een brutale jonge snaak, ik hield me sterk tegenover de anderen, liet me niet in een hoek drummen, het leger maakt een man van je, zeggen ze, ik speelde hun spel mee, ik overleefde, maar velen van hen niet.

De grenzen van mijn rijk werden gelegd, met bloed en lijken, ik had maar over te nemen, jong als ik was.

Ik neurie, maar kan het lied niet vinden.


Luister HIER

Lengte: 22'52
Formaat: mp3 224kbps
Muziek:
-Arvo Pärt - Sarah Was Nintyy Years Old (Miserere)
-William Basinski - The disintegrated loops 1.1 (The disintegrated loops)

2 opmerkingen:

  1. Jan, we luisterden thuis met zijn allen en het werd heel stil...

    Dit is fantastisch gewoon.

    Ik ga zwijgen en de volgende beluisteren.

    Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, we luisterden, het werd stil,

    Dirk werd dan ook gisteren tot top-dj uitgeroepen!

    Mooi werk,

    Lore Rabaut
    http://lorerabaut.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen